فیلم سینمایی هیچ 2021-03-17
بهترین فیلم های دریایی 10 فیلم درباره دریا ویدو
مدیریت و کارگردانی این تعداد بازیگر چالشی بزرگ برعهده عبدالرضا کاهانی بوده است. بررسیهای بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا او و تیم بازیگری توانستهاند این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارند و عملکردی درخشان از خود نشان دهند یا خیر. جالب است بدانید که علاوه بر بازیگران اصلی، مهران احمدی و نیره فراهانی نیز در این فیلم حضور دارند. عبدالرضا کاهانی قبل از کارگردانی اولین فیلم سینماییاش، در نوجوانی فیلم کوتاهی با نام «خنده» ساخته بود. او در سال ۱۳۸۰ مستند «مسافران نیاز» را کارگردانی کرد و در سال ۱۳۸۱ مستند «باد به دستان» و در سال ۱۳۸۳ نیز فیلم «ظلم آباد» را به کارگردانی رساند.
In the Heart of the Sea (در قلب دریا) از آن داستانهای دریایی نفسگیری است که بیننده را درمیان امواج خروشان اقیانوس و تلاش برای حفظ زندگی رها میکند. این فیلم با موضوع دریا ماجرایی را روایت میکند که الهامبخش یکی از معروفترین رمانهای تاریخ یعنی موبی دیک بوده است. بر اساس اطلاعات ثبت شده در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون، متوسط سن بازیگران «هیچ» 48 سال است که نشاندهنده غالب بودن بازیگران میانسال در این فیلم است. این دقیقا همان چیزی است که سریال «آخرین تابستان» را به یک اثر جذاب و غیرقابل پیشبینی تبدیل میکند. اورن در بدروم جایی که کسبوکارش رونق دارد، بهطور مخفیانه با زنی دیگر ازدواج کرده است. تنها دارایی باقیمانده برای خانواده، یک خانه کوچک و نیمی از یک هتل در بدروم است که یلدیز از پدرش به ارث برده.
سریال خسوف
اگر شما هم از طرفداران الپرن دویماز هستید مطمئناً از تماشای این سریال لذت خواهید برد. محمود جعفری (زاده ۸ مهر ۱۳۳۲ در تهران) بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. او فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۵۰ به عنوان یکی از بنیانگذاران گروه تئاتر کوچ آغاز کرد و ورود به سینما را از سال ۱۳۵۲ با فیلم «قیامت» به کارگردانی هوشنگ حسامی تجربه کرد.
او درحالیکه کاملا تنهاست و تجهیزات ارتباطیاش از کار افتاده، باید با استفاده از مهارتها و اراده خود برای بقا تلاش کند. هر موجی که بهسمت او میآید و هر شانس کوچکی که برای نجات پیدا میکند، تنش و هیجان فیلم را دوچندان میکند. Greyhound یک فیلم دریایی هیجان انگیز است که بیشتر روی استراتژیهای نبرد دریایی، تصمیمات سریع فرمانده و خطرات ناشی از دشمنان نامرئی تمرکز دارد. برخلاف بسیاری از فیلم های جنگی که بر توسعه شخصیتها تکیه دارند، این اثر با ریتمی سریع و پرتنش از همان لحظه آغاز تا پایان، تماشاگر را در اوج هیجان نگه میدارد. او مورد حمله یک کوسه سفید عظیمالجثه قرار میگیرد و روی یک تکه صخره کوچک درمیان امواج گیر میافتد. تنها چند صد متر با ساحل فاصله دارد؛ اما هر تلاش برای فرار میتواند به معنای مرگ باشد.
چگونه رمز روبیکا را برگردانیم (پسوردتان را بازیابی کنید)
فیلم «هیچ»، هویتاش را از زیستگاه حاشیهنشینی و اقشار فرودست جوامع درحال رشد میگیرد. از اینرو نوشتن درباره آن به کارگردانیِ روان و هوشمندانه رضا کاهانی، کار چندان مشکلی نیست. البته مشروط به آنکه لحظهای از زمینه اجتماعی ـ اقتصادیِ آن غافل نشویم. از محتوا و داستان فیلم هیچ چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه هیچ توسط حسین مهکام و عبدالرضا کاهانی نوشته شده است.
سینمایی هیچ / کارگردان عبدالرضا کاهانی
به همین دلیل است که با اینکه الفابا شخصیت منفور فیلم محسوب میشود که قرار نیست کسی برایش سوگواری کند، مخاطب بهخوبی او را در قلب خود راه میدهد. حتی کار به جایی میرسد که با تمام شدن فیلم، هیچکس دوست ندارد الفابا به جادوگر بدجنس غرب تبدیل شود. تمثیل شرور هم بهاندازه کافی صریح و هم مبهم است، که بتوانیم آن را با هر محیط سیاسی یا اجتماعی که بخواهیم، تطبیق دهیم. کاملا مشخص است که شاهکارهای جورج اورول تاثیر آشکاری بر کتاب مگوایر داشتهاند. فرانک باوم و هم فیلم کلاسیکی به همین نام محصول سال 1939، منابع الهام اصلی این اثر هستند.
آنها تصمیم میگیرند بههمراه گروهی دیگر غواصی کنند؛ اما بهدلیل یک اشتباه سازماندهی در دریا رها و میان هیجانانگیزترین موجودات دریایی گرفتار میشوند. داستان دراره تلاش این زوج برای زنده ماندن در شرایطی است که هیچ امیدی به نجات وجود ندارد. Adrift فیلمی است که مخاطب را به قلب یکی از واقعیترین و تکاندهندهترین داستانهای دریایی میبرد.
هر بار پرت کردن دنباله موهای صاف او، بیننده را به خنده میاندازد و او از این حرکات زیاد دارد. مردی به نام نادر (با بازی مهدی هاشمی) به خاطر پرخوری زیاد، همۀ اطرافیان خود را ناراضی کرده است. او که به بیماری پرخوری دچار است، بدنش یک ویژگی استثنایی دیگر هم دارد که تولید کلیه است و میتواند با فروش کلیه به نوعی درآمدزایی کند. وی به بهانۀ ازدواج با مادر خانوادهای وارد آن خانوادۀ شلوغ و بیپول جنوب شهری میشود؛ به این امید که با درآمد مستمری که دارد دردی از آنها دوا کند.
فیلم شرور بهشدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ بهخصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند. مخاطبان انتظار زیادی برای اکران و تماشای این فیلم کشیدند؛ اما در بیشتر موارد، انتظارات آنها برآورده نشد. زمان نمایش فیلم شرور دو ساعت و چهل دقیقه است و این اثر را خستهکننده میکند.
نکته دیگری که مخاطب را دلسرد میکند، تقسیم داستان به دو فیلم است. درحقیقت فیلم فاصله زیادی با یک اثر اقتباسی موفق دارد، هرچند بههیچعنوان نمیتوان از نقاط قوت آن چشم پوشید. با این وجود وقتی شما بهعنوان فیلمساز به سراغ برداشت از اثری میروید که در فرهنگ عام جایگاه ویژهای دارد، باید تمام توان خود را بهکار گیرید. چراکه مخاطب از شخصیتها و روایت اصلی تصاویر زیادی در ذهن دارد که بههیچعنوان نمیخواهد خراب شود. البته اگر بگوییم فیلم شرور این تصویر را خراب کرده، بیانصافی است اما، میتوانست بهتر نشان دادهشود. در آخر اینکه، با وجود ایراداتش، فیلم شرور همیشه سرگرمکننده است، نه فقط به این دلیل که برداشتی از داستان جادوگر شهر از است.
نقد فیلم زودپز
اما بدرومی که این بار به آن پا میگذارند، دیگر آن شهر تفریحی و سرخوشی نیست که قبلاً میشناختند. یکی از ویژگیهای بارز این اثر استفاده هوشمندانه از جلوههای بصری است. انگ لی و تیم سازنده توانست با ترکیب واقعگرایی و فانتزی، تصاویری شگفتانگیز از اقیانوس، آسمان و حیوانات را بهتصویر بکشد. از دایره بیرون کرد و جانور جونده را با یکتا درین دایره تنها گذاشت. کمک های مالی شما حتی در مبالغ بسیار اندک، می توانند کمک موثری برای ما باشند. این رویکرد از یکسو بر شناخت حوزهها و شاخههای علمی در موضوعات گوناگون و از سوی دیگر بر فرهنگهای محلی و منطقهای ایران و جهان استوار است.
لیلا را به طمع یافتن ثروت (همسری پولدار) از میدان به در میکند و بیک را با هوس زن دوم بیغیرت میکند. این انقلابی واقعی است، که جونده نابودگر را از محیط دایره به عدم پرتاب میکند... هیچ را بیشتر از هرچیز فیلم سمبولیکی می دانم، ورای لایه های داستانی آن. آدم هایی که بر سر هیچ، هیچی پرطمطراق به هم می پیچند و در آخر هم از اینهمه ،جز هیچ، هیچ نمیماند.... تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بازیگر نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
بهترین جت های جنگنده جهان در سال 2018 جهان
اما مشکل اینجاست که نیمه دیگر این هتل در اختیار فاریالی است، مردی که عشق گذشته یلدیز بوده. او دومین فرزند خانواده است و علاوه بر خود، سه برادر و سه خواهر دارد. بهدلیل شغل پدر، خانواده تنابنده مدتی را در پیکان شهر زندگی کردند و سپس به اسلامشهر منتقل شدند و در حاشیه تهران ساکن شدند. محسن تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در اسلامشهر گذراند و در نهایت در رشته بازیگری فارغالتحصیل شد. در پایان باید گفت که فیلم زودپز با وجود اینکه به هیچ عنوان فیلم جدی و دارای ارزش ویژهای نیست، ارزش دیدن دارد.
اما معلم سختگیر دانشگاه شیز یعنی مادام موریبل با بازی میشل ییوی متکبر و افسانهای که از محدودیتهای صوتی خود عبور میکند، پتانسیلهای بالقوهای را در الفابا میبیند. گلیندا از مادام موریبل میخواهد که به او هم درس جادوگری بدهد ولی مادام هیچ استعدادی در او نمیبیند. الفابا یک دختر طردشده با رنگ سبز و لباسهای تیرهرنگ است و گلیندا یک دختر شاد با لباسهای روشن.
فیلم های رامبد جوان
او تنها انسان بازمانده از این اتفاق است که در یک قایق نجات همراه با یک ببر بنگال بهنام ریچارد پارک در دریا گرفتار شده است. فیلم بیشتر روی ارتباط غیرمعمول میان پی و این ببر و مبارزه برای حفظ پایداری در میانه اقیانوس آرام میپردازد. بدون شک در ادامه جزئیات کامل و مفصلی از زندگی ایشان ارائه نخواهد و قول بیوگرافی کاملتری از عبدالرضا کاهانی را در پستهای بعدی به شما همراهان عزیز مستر دیالوگ میدهیم. اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت میکند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه میشود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده میشود.
شروع کارگردانی او به سریال «آرزوی پر دردسر» در سال ۱۳۷۴ برمیگردد که نویسندگی آن بر عهده فرهاد توحیدی بود. این میانمایگی در تکتک اجزا این فیلم جاری و ساری است و به جز مسائل مربوط به تولید که ذکر آنها پیشتر نیز رفت، در بقیه موارد هم حرفی برای گفتن دارد و هم نه. از طرفی در فیلمنامه فیلم زودپز خبری از کلیشهها نیست و فیلم از آن حالت کلیپبودگی خارج شده است، و از طرفی موقعیتها بسط پیدا نمیکنند و شخصتپردازیها چندان چنگی به دل نمیزنند. با این حال به نسبت خیل عظیمی از کمدیهای سالهای اخیر که در آنها به جای شخصیت با یک مشت آدم مینیاتوری طرفیم، در این فیلم لااقل میتوانیم با آدمهای داستان فارغ از شخصیتبودن یا نبودنشان، تا حدی همسو باشیم.
با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
درواقع فیلم شرور هماناندازه که میتواند در بعضی جنبهها و بخشهایش مخاطب را جذب خود کند، در بعضی از قسمتها شما را پس میزند و این اشکال بزرگ فیلم است. درحقیقت فیلم میتوانست کوتاهتر باشد و بعضی از بخشهای اضافه از آن حذف شود. یا شاید بهتر بود این داستان در قالب یک مینیسریال پرداخت شود تا کارگردان بتواند با حوصله به مضامینی که میخواهد رسیدگی کند. این فیلمساز برداشتی را از داستان کلاسیک به تصویر کشیدهاست، که با حوصله شخصیتها را معرفی میکند. دلایل وجودی شخصیتهای اصلی را توضیح میدهد و نشان میدهد که چرا هر کدام به آنچه که در نهایت هستند تبدیل شدهاند. در حقیقت با وجود این فیلم ما باید بهعنوان مخاطب زمان بیشتری را صرف درک عمیقتری از پیشینه الفابا کنیم و بفهمیم چرا او نسبت به وضعیت اسفناک حیوانات در از، تا این اندازه نگران است.
موضوعات پرطرفدار
درحقیقت این از جمله مواقعی است که مخاطب میتواند راحتتر با شخصیت غریب الفابا ارتباط برقرار کند. اینجاست که با وجود منزوی بودن الفابا و این موضوع که او نمیتواند با دیگران ارتباط برقرار کند، از طریق موسیقی و آواز خواندن بهراحتی احساسات خود را نشان میدهد. این گفته معروف که آنجا که سخن از گفتن بازمیماند، موسیقی آغاز میشود؛ در فیلم موزیکال شرور کاملا مشهود است. اگر از طرفداران بزرگ موسیقی و فیلمهای موزیکال هستید، بدونشک از تماشای شرور لذت بیشتری خواهیدبرد. البته این فیلم نسبت به بسیاری از فیلمهای موزیکال دیگر، موسیقی را به شکلی ملایم بهکار بردهاست. درواقع در این فیلم شما کمتر شاهد قطعات موسیقی طولانی و خستهکننده خواهیدبود.
او طمع و میلی به غذا پیدا کرده که به هیچ روی نمیتواند جلوی خود را بگیرد و اگر دست به پرخوری نزند، آرام نخواهد گرفت. اختلال پرخوری او شرایط را برای خانواده نادر نسبت به گذشته سختتر کرده و روز به روز اعضای خانواده از دست او بیشتر از قبل عاصی میشوند. الفابا و گلیندا با یکدیگر صمیمی میشوند و یک ارتباط واقعی بین آنها شکل میگیرد. با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار میشود. حیواناتی که به تدریج توانایی صحبت کردن به زبان آدمیزاد را از دست میدهند.
ما باید بفهمیم که چرا الفابا که در طول این فیلم تا این اندازه مهربان و بیآزار است، در نهایت به جادوگر بدجنس غرب تبدیل میشود، که هیچکس برای مرگ او سوگواری نمیکند. در فیلم همچنین توضیح داده میشود، که چرا گلیندا بهعنوان جادوگر خوب معرفی میشود. شخصیت گرانده اولین کسی است که جادوگر سبز رنگ را همانطور که هست میبیند؛ یک زن جوان به شدت آسیبدیده که آرزوی تعلق داشتن دارد. همچنین فرصت بیشتری هم برای ایجاد ارتباط و درک نوع رابطه و دوستی بین گلیندا و الفابا در این فیلم وجود دارد.
تماشای فیلم هیچ اگر به همراه دقت خوبی باشد، میتواند نکات خوبی را برای ما به نمایش بگذارد. صدای غنی و مخملی سینتیا اریوو زیر بار طرد شدن و تمسخرهای الفابا میشکند. الفابا که بیشتر توسط پدرش طرد شده و توسط دیگران موردتمسخر قرار میگیرد، از دوران کودکی به بعد با تفاوتهایش مبارزه میکند، یک مشکل وجودی که او را منزوی و عملا در یک حباب سبز استعاری محصور میکند.
فیلم سینمایی هیچ بهکارگردانی عبدالرضا کاهانی در 10 سال پیش یعنی سال 1388 در گونه درام تولید شده است. هیچ توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 5.5 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم هیچ را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی میکنند. عبدالرضا کاهانی تهیهکننده هیچ این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. عبدالرضا کاهانی جزو آن دسته از کارگردانهایی محسوب میشود که تلاش میکند همواره چیزی از نبوغ و هنر خود را در سینما به نمایش بگذارد. فیلم هیچ برخلاف حملاتی که در هنگام اکران توسط محافظه کاران به آن شد، اثری خوش ساخت محسوب میشود که شاید ارزش دوبار تماشا کردن را داشته باشد.
درواقع در اینجا فقط شخصیت این دو نیست که با هم در تضاد هستند، پالت رنگی فیلم در ابتدا میدان نبردی بین رنگ سبز پوست الفابا و رنگ صورتی لباس گلیندا است. اما جلوههای بصری که در ابتدا گیجکننده بهنظر میرسند، با پیشرفت فیلم، هماهنگی پیدا میکنند. بازیگران فیلم هیچ چه کسانی هستند؟ عموما ما در هنگام انتخاب یک فیلم بعد از کارگردان، نظرمان به عوامل سینمایی از جمله بازیگران جلب میشود. به همین جهت در پاسخ به این سوال باید گفت که در این فیلم هنرمندانی چون مهدی هاشمی، مرضیه برومند، پانتهآ بهرام، باران کوثری، صابر ابر، احمد مهرانفر و نگار جواهریان نقشآفرینی میکنند. شرور محصول سال 2024، اولین قسمت از یک اقتباس دو قسمتی است، که بخش دوم آن قرار است در نوامبر 2025 اکران شود. فیلم شرور فروش بالایی در گیشه داشته و بعضی از جنبههای آن، نظر مثبت منتقدان را بهدست آوردهاست.
زودپز جدیدترین ساخته رامبد جوان در سینما است با بازی نوید محمدزاده و محسن تنابنده که اخیرا تبدیل به یکی از فیلم های پرفروش سینمای ایران شده است. با توجه به عواملی که در این فیلم نقش داشتند، طبیعی است که از ابتدا از این فیلم انتظار فروش خوبی داشته باشیم. آروارهها که در لیست فیلم های دریایی ترسناک قرار میگیرد، استانداردهای جدیدی را برای فیلمهای هیجانانگیز و بلاکباسترهای تابستانی تعریف کرد. Jaws اولین فیلمی بود که مفهوم فیلم پرفروش تابستانی را به صنعت سینما نشان داد و موفق شد تماشاگران را همزمان به وحشت بیندازد و مجذوب داستان پرتنش خود کند. فیلم ماجراجویی دریایی همه چیز از دست رفت، یک اثر استثنایی است که تنها یک بازیگر دارد. رابرت ردفورد روایتی عمیق و مینیمالیستی از مبارزه یک انسان با طبیعت بیرحم را بهتصویر میکشد.
آنها در دل اقیانوس گرفتار یک طوفان وحشتناک میشوند که قایقشان را به نابودی میکشاند. پس از طوفان، تامی زخمی و سرگردان درمیان دریای بیکران باید راهی برای زنده ماندن پیدا کند، درحالیکه امیدش هر لحظه کمتر میشود. اگر در نگاه اول، بیماریِ نادر آقا بهمثابه آفت دیده میشود (هرجا که او هست، «تهی» از مواد غذایی میشود)، در نگاه دوم، علت این بیماری، منشایی «پولزا» پیدا میکند.
درحالیکه فیلم داستان تلاش برای حفظ زندگی در دل دریا را روایت میکند؛ اما در عمق خود مفاهیم عمیقی ازجمله ایمان، باور و فلسفه زندگی را نیز بررسی میکند. یک طوفان سهمگین که از ترکیب سه جبهه هوایی مختلف شکل گرفت، در مسیر بازگشتشان قرار میگیرد و آنها را به کام خود میکشد. فیلم طوفان بیعیب و نقص در نمایش شکوه و وحشت طبیعت بینظیر عمل میکند. جلوههای ویژه فیلم، امواج غولآسا، بادهای سهمگین و کشتیای که در برابر خشم اقیانوس چون پر کاهی معلق میماند، همهوهمه حس استیصال و هیجان را به بیننده منتقل میکنند. فیلم هیچ در 1 جشنواره شرکت کرده است و برای 1 بار برنده جایزه شود. در چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ منتقدان و نویسندگان سینمایی، مهران احمدی برنده جایزه نقش دوم مرد برای فیلم هیچ شده است.
بلیک لایولی در این اثر، نمایشی چشمگیر از یک زن مبارز ارائه میدهد که با تکیهبر هوش، شجاعت و غریزه شوق زندگی در برابر مرگی حتمی مقاومت میکند. لحظهبهلحظه فیلم، احساس ترس و اضطراب را به مخاطب منتقل میکند و این تنش تا آخرین ثانیه باقی میماند. مهدی هاشمی بازیگر نقش نادر سیاه دره، باران کوثری بازیگر نقش یکتا، پانته آ بهرام بازیگر نقش محترم، احمد مهرانفر بازیگر نقش عادل، نگار جواهریان بازیگر نقش لیلا، مهران احمدی بازیگر نقش بیک هستند. الپرن دویماز بازیگر محبوبی که در این سریال نقش کنعان را بازی میکند، بهخوبی توانسته این شخصیت پیچیده و جذاب را به نمایش بگذارد. حضور او در این سریال باعث شده که بینندگان بهویژه در ایران علاقهمندی زیادی نسبت به این سریال پیدا کنند.
و بدین ترتیب نگاه اول با بیرون کردن خفتبار نادر آقا از خانه، و عمده ساختنِ موضوعیتِ بیماری وی، به عنوان عاملِ منفیِ هویتِ اجتماعیِ او به پایان میرسد. فیلمی تلخ با رگههایی از طنز کلام، ساخته عبدالرضا کاهانی، زندگی خانوادهای از قشر فرودست و پر جمعیت جامعه را که اسیر فقر و بیعدالتی اجتماع هستند، اینگونه روایت میکند. نادر (مهدی هاشمی) که به بیماری پرخوری مبتلاست و با عمهاش (مرضیه برومند) زندگی میکند، با اصرار او، عفت (نیره فراهانی) زنی فقیر را به عقد خود در میآورد. او با ورودش به خانواده عفت، مشکلی به مشکلات آنها اضافه میکند تا اینکه خانواده عفت متوجه میشوند بدن نادر قادر به ساخت کلیهی اضافیست. با حضور حدود 9 بازیگر، «هیچ» به عنوان فیلمی پرجمعیت از نظر تعداد بازیگران شناخته میشود.
هرچند که کاهانی تعداد زیادی فیلم نساخته است؛ اما تقریباً همه آثارش با حاشیههایی همراه بودهاند. او در سال ۱۳۸۴ شروع به ساخت اولین فیلم سینمایی خود با عنوان «رقص با ماه» کرد. در این فیلم، حامد بهداد نقش اصلی را ایفا میکرد و کاهانی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم را نیز بر عهده داشت. اما این فیلم به دلیل اختلاف نظر با تهیهکننده درباره محتوای آن، نیمهتمام باقی ماند. یک سال بعد، یعنی در سال ۱۳۸۵، کاهانی فیلم سینمایی «آدم» را به عنوان کارگردان و نویسنده ساخت. فیلم هیچ از عبدالرضا کاهانی جزو آن دسته از آثار سینمایی ایرانی محسوب میشود که نظرات متفاوتی را به خود اختصاص میدهد.
چرا که از سوی پزشکان، علت پرخوریِ نابهنجار او، داشتنِ کلیههای اضافه در بدنش تشخیص داده میشود. و بدین ترتیب روایت داستان در چشم اندازدوم، از لحظهای آغاز میشود که خانواده عفت خانم، به مجرد مطلع شدن از ماجرا، نادر آقا را به خانه بازمیگردانند. مردی که زیاد می خورد وبه همین خود را ناراضی کرده ،به بهانه ازدواج با مادر خانواده وارد یک خانواده شلوغ وبی پول جنوب شهری میشود به این امید که با در آمد و مستمری که دارد دردی از آن ها دوا کند.
زندگی شخصی و علایق آلپرن دویماز
آلپرن در سال ۲۰۱۷ با بورجو اوزبرک وارد رابطه شد، اما این رابطه در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. سپس در سال ۲۰۲۰ بهطور مخفیانه با کبرا کلکیت معلم ساکن آنکارا ازدواج کرد. این ازدواج به دلیل قوانین ترکیه که اجازه انتقال کارمندان متأهل را به شهرهای دیگر میدهد، به سرعت انجام شد تا کبرا بتواند به استانبول مهاجرت کند. محسن تنابنده نیز که دیگر نقش اصلی این فیلم را ایفا میکند، با وجود اینکه کار ویژهای انجام نمیدهد، میتوان بازیاش را پذیرفت اما به هیچ عنوان تحسین نکرد.
لیلا در این مسیر، با عشق و احساسات پیچیدهای روبرو میشود که باعث میشود نه تنها زندگی خود، بلکه زندگی افرادی که در اطرافش هستند نیز تحت تأثیر قرار گیرد. این سفر احساسی لیلا بیشتر از هر چیزی به آزمون عشق، انتقام و در نهایت عدالت میپردازد. تا دو سالگی در تهران زندگی کرد و پس از آن به ایلام رفت، جایی که تا پایان دوره راهنمایی در آنجا ماند.
فرانک باوم از نوشتن این کتاب، حمله به سیاستهای اقتصادی آمریکا در اوایل قرن بودهاست. بهعبارت دیگر، تنش بین شرور و سرزمین خیالی از همیشه وجود داشتهاست. جهان بیشازحد سوریال و عجیب است، و نمیتوان آن را واقعی در نظر گرفت و حتما باید معنایی داشتهباشد. شاید به همین دلیل است که کارگردان سعی نکردهاست به فیلم خود هیچ رنگی از واقعیت یا وزن واقعی بدهد. حتی وقتی دوربین او در آسمان میچرخد، از رودخانهها عبور میکند یا در دهکدهها حرکت میکند، همهچیز مانند صدای پسزمینه، دلپذیر و غیرواقعی به نظر میرسد. هرکسی که انتظار دارد کارگردان به این تصاویر روح بدهد، همانطور که پیتر جکسون با سرزمین میانه در حماسههای ارباب حلقهها پیش میرود، بدونشک ناامید خواهدشد.
اما آیا این یک عشق سرنوشتساز است یا رازی که از گذشته برملا میشود؟ انتخابهای الیف، چالشهای عاطفی و حقایقی که آرامش زندگیاش را تهدید میکنند، فیلم را به یکی از آثار درخشان سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است. آلپرن دویماز بازیگر خوشچهره و محبوب ترکیه، در ۳ نوامبر ۱۹۹۲ در شهر آنکارا متولد شد. او در خانوادهای متوسط بزرگ شد، پدرش معلم بود و همراه مادر و سه خواهرش زندگی میکرد. برخلاف انتظارات پدرش که او را به تحصیل تشویق میکرد، آلپرن از همان نوجوانی به دنیای هنر علاقه داشت. او ابتدا به مدلینگ و موسیقی گرایش پیدا کرد و در نهایت تصمیم گرفت در رشته تئاتر دانشگاه حاجتتپه آنکارا تحصیل کند.
چنان که گفته شد در بهترین حالت میتوان زودپز را یک فیلم میانمایه در نظر گرفت که از فیلمهای همردهاش جلوتر است. اجزا پرداخت دقیق ندارند و در مجموع انرژی زیادی در این فیلم دچار هدررفت شده است که به نظر میرسد رامبد جوان با قدری امعان نظر میتوانست بهره بهتری از این انرژی بگیرد. اسپیلبرگ بهجای نمایش مداوم کوسه از تکنیک کمتر نشان دادن و ترسناکتر شدن استفاده میکند. حضور نامرئی کوسه در بسیاری از صحنهها، حس ناامنی را به اوج میرساند و تماشاگر را در هر لحظه در انتظار حملهای ناگهانی نگه میدارد. با گذشت چندین دهه، این اثر همچنان بهعنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک شناخته میشود. داستان درباره یک دریانورد باتجربه است که درمیان اقیانوس هند، قایق بادبانیاش بهطور ناگهانی با یک کانتینر شناور برخورد میکند و آسیب میبیند.
در این فیلم همچنین تماشای شخصیتهای رنگارنگ و نامتعارف در حال آواز خواندن، رقصیدن و گاهی پرواز در هوا بدون لباس ابرقهرمانی، سرگرمکننده است. درست است که کارگردان در این فیلم، یکی از موزیکالهای بزرگ زمان ما را ساختهاست، که یک سفر خیالانگیز به سرزمینی رویایی است، اما گاهی خودش هم فراموش میکند که در چه دنیایی زندگی میکند. با وجود طولانی بودن این فیلم و وفاداری بیرحمانه به بازیگران، گاهی مخاطب خسته میشود. شرور با وجود همه جاهطلبیها و تکنیکهای سینماییاش، احساس نمیکند که میتواند، نسبت به منبعش آزادانه برداشت شود. بخش زیادی از فیلم شامل جمعیت زیادی است، که صحبت میکنند و آواز میخوانند.
{سریال جوکر
|}انسانشناسی و فرهنگ به وسیلهی اشخاص حقیقی (اساتید، دانشجویان، نویسندگان ...) و به صورت داوطلبانه اداره میشود. نادر سیاه دره اما اینبار (نگاه 2) با مکری مکارانه تر و مجهز به سلاحی کشنده تر برمیگردد. با بیدار کردن حس طمع درواقع هم مغز و هم بازوی این پیکر دایره وار را بی حس کرده و آسوده، لمیده بر تخت آسایش جویدن را از نو پی میگیرد.
احساس بیکفایتی و نامطلوب بودن الفابا پس از چندین تغییر شخصیتی قابلتوجه، کمتر ملموس و متقاعدکننده میشود. علیرغم ادای آن بهعنوان یک فیلم نوآورانه از یک متن کلاسیک، کمتر زمانی در تماشای شرور بیننده از نوآوری در سینمای اقتباسی شگفتزده میشود. در ادامه فیلم به گذشته برمیگردیم و زمانی که، الفابا با رنگ سبز و چهرهای متمایز به دنیا میآید. پدر و مادر او از دیدن این نوزاد عجیب شوکه میشوند و همین ظاهر متفاوت که کلیدواژه اصلی داستان و فیلم است، او را به کودکی منزوی و آسیبدیده تبدیل میکند. در ادامه نشان داده میشود که، هم الفابا و هم گلیندا تازه وارد دانشگاه شیز شدهاند. اگرچه الفابا بهعنوان دانشجو در این دانشگاه ثبتنام نکردهاست، اما آنجا است تا به خواهر کوچکتر و معلولش کمک کند.
{زمان و روز پخش سریال آبان (لینک دانلود + بازیگران)
|}بسیاری از قطعههای موسیقی هم در طول فیلمبرداری به صورت زنده اجرا شدهاند و این به بازیگران اجازه دادهاست، تا اجرای طبیعی، احساسی و خارقالعادهای داشتهباشند. درحقیقت برای یک فیلم موزیکال که بر اساس داستان جادوگر شهر از ساخته شدهاست، این فیلم احساسات زیادی را به جریان میاندازد. آریانا گرانده با مژههای بلند و لباسهای عروسکی خود، سبکسری و انرژی گلیندا را زنده میکند. همانطور که گفتیم این هنرمند بازی بسیار روانی دارد، که هیچچیز غیرواقعی در آن دیده نمیشود. او همچنین با دامنه وسیع صدایش بارها و بارها در طول فیلم شوخی میکند و نتهای بلند را به جملات ساده تبدیل میکند. الفابا کسی است که از طرد شدن و اندوه به عشق، سختگیری و در نهایت خشم میرسد.
در فیلم شرور همچنین شخصیتها نوعی واکنش عاطفی از خود نشان میدهند، که کاملا توسط مخاطب احساس میشود. این شخصیتها با کمک بازی خوب بازیگران، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و کاملا ملموس است؛ هرچند که در یک دنیای جادویی جریان دارد. غیر از بازیگران عوامل دیگری هم به بار دراماتیک فیلم کمک کرده و احساسات مخاطب را برمیانگیزانند.
فیلم سینمایی ژاله صامتی
فیلم سینمایی زنبوردار
فیلم سینمایی زندان زنان
فیلم سینمایی زن دوم
فیلم سینمایی زودپز کامل
فیلم سینمایی زامبی
فیلم سینمایی زیر نظر
فیلم سینمایی زالاوا
فیلم سینمایی زنان بدون مردان
فیلم سینمایی زرد