راهنمای سئو تکنیکال برای سایتهای مبتنی بر Angular

راهنمای Angular مجموعه مقالات و آموزش ها فرادرس مجله‌

علاوه بر این، موتورهای جستجو مخصوصا گوگل، سرعت سایت را به عنوان یک عامل مهم رتبه‌بندی در نظر می‌گیرند. سئوی تکنیکال (Technical SEO) بخشی از فرآیند سئو سایت است که شامل بهینه‌سازی بخش‌های فنی سایت می‌شود. زمانی که ربات موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شود، اگر بتوانند در کمترین زمان ممکن به بخش‌های مختلف یک صفحه دسترسی پیدا کنند، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بهتر خواهید داشت. این در حالی است که طولانی شدن زمان بارگذاری و بررسی یک صفحه توسط ربات‌ها، امتیاز منفی برای سئو سایت خواهد بود. المان‌ها و عناصر مهم سئوی فنی شامل خزش (Crawling) یا همان یافتن صفحات جدید و آپدیت شده، نمایه سازی (Indexing)، رندر شدن سایت (Rendering) و معماری و ساختار وب سایت (website architecture) است. اگر سئوی تکنیکال سایت هر گونه مشکلی فنی داشته باشد، بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کمی خلاقیت و ارتباط فرمی و محتوایی در انتخاب دامنه به شما کمک زیادی خواهد کرد. استفاده از محتوای تکراری نه تنها موجب جریمه گوگل می شود بلکه می تواند باعث می شود کاربر سایت را ترک کند و این می تواند به سئو وبسایت آسیب بزند . سایت باید قابلیت معرفی به گوگل و به اصطلاح ایندکس شدن را داشته باشد .در سایت های وردپرسی ، باید اجازه ایندکس شدن توسط ربات های گوگل داده شود . هم چنین وبسایت شما باید قابلیت ایندکس و کراول توسط خزنده ها را داشته باشد . سئو خارجی نیز همان طور که از نامش پیداست بر فعالیت های که در خارج از صفحه وبسایت به منظور افزایش اعتماد و اعتبار سایت نزد موتور های جستجو صورت می گیرد گفته می شود . من در این دوره به صورت دقیق و عملی روش SSR کردن پروژه های Angularرو بررسی خواهم کرد.

هر چقدر وب‌سایت شما در سئو تکنیکال نظیر ساختار سایت، بهینه بودن سایت برای نمایش در کامپیوتر و موبایل، سرعت بارگذاری سایت و… امتیاز بهتری از سمت گوگل بگیرد، شانس بیشتری برای رسیدن به صفحه اول خواهید داشت. بنابراین بهینه‌سازی فنی سایت یا سئو تکنیکال یکی از بخش‌های مهم سئو محسوب می‌شود. مشکلات محتوای تکراری همچنین می‌تواند منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود و به رتبه‌بندی کلی وب‌سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ کنونیکال برای مشخص کردن محتوای اصلی استفاده کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای عنوان و توضیحات متای منحصربه‌فرد است.

یک متخصص سئو تکنیکال بر روی تمام error ها و خطاهای مهم مربوط به متادیتاها که شامل تایتل‌های طولانی صفحات یا عدم نوشتن توضیحات متا و… تمام موارد مربوط به سئوی فنی را چک می کند. می‌تونی از ابزارهایی مثل Google Search Console، Screaming Frog و Ahrefs استفاده کنی تا خطاهای فنی سایتت رو شناسایی کنی. این ابزارها خطاهای مربوط به سرعت، خزش، ایندکس شدن صفحات و موارد دیگه رو بهت گزارش می‌دن. تصاویر یکی از عناصر اصلی هر وب‌سایتی هستن و می‌تونن کلی اطلاعات به‌صورت بصری به کاربرها منتقل کنن، ولی اگه به‌درستی بهینه نشن، می‌تونن سایتت رو سنگین و کند کنن. بهینه‌سازی تصاویر یعنی تصاویر سایتت رو طوری فشرده‌سازی کنی که هم کیفیت خوبی داشته باشن و هم حجم کمی.

سئوی فنی یا تکنیکال سئو، بیشتر بر روی کدنویسی (code-level) وب سایت شما تمرکز دارد تا خزیدن یا در اصطلاح کراول کردن را بهبود بخشد و امکان دیده شدن در نتایج serp  گوگل را سریعتر و گسترده تر کند. چرا بهینه‌سازی تصاویر مهمه؟ تصاویر با حجم بالا باعث می‌شن که سایتت خیلی کند بارگذاری بشه و این یعنی کاربرها حوصله‌شون سر می‌ره و سایت رو ترک می‌کنن. علاوه بر این، گوگل به سایت‌هایی که سریع‌تر لود می‌شن، رتبه بهتری می‌ده. چرا مهمه؟ گوگل به صفحاتی که هیچ لینکی بهشون داده نشده، دسترسی پیدا نمی‌کنه و اون‌ها رو ایندکس نمی‌کنه. پس حتی اگه محتوای خیلی خوبی داشته باشی، اگه صفحت یتیم باشه، بی‌فایده‌ست.

بنابراین برای اطمینان از تولید محتوای صحیح ساخته شده توسط JS در گوگل باید دست به کار شوید و مراحلی را طی کنید. علاوه بر این ممکن است بخواهید برنامه شما برای موتورهای جستجوی ساده و همچنین خزنده های شبکه های اجتماعی دوستانه باشند. در این صورت باید از پیش رندر، رندر سمت سرور یا رندر پویا استفاده نمایید. حال میخواهیم تمام جنبه های سئو سایت انگولار را در نظر داشته باشیم و ابزارها و بهترین روش هایی که می توانند کمک کنند را معرفی کنیم. برای اینکه بتوانید رتبه‌های اول نتایج جستجو را کسب کنید، بهینه سازی و سئو داخلی سایت کافی نیست؛ سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت است که نباید آن را فراموش کنید یا نادیده بگیرید.

با این حال، برای پروژه‌هایی که سئو اهمیت بالایی دارند، باید با احتیاط از آن استفاده کرد. دیتاسنتر سی‌آرام آی‌تی نمونه‌ای از سازمان‌هایی است که از قدرت انگولار برای ارائه خدمات بهتر استفاده می‌کند. انگولار جی‌اس با استفاده از ابزارهای قدرتمندی مانند الگوی طراحی MVC و دایرکتیوها، فرآیند طراحی قالب‌ها را بسیار آسان کرده است. لینک های شکسته را در وب سایت خود با استفاده از افزونه هایی مانند Broken Link Checker شناسایی کرده و اصلاح کنید. لینک های شکسته لینک هایی هستند که شما قبلا به صفحاتی از سایت لینک داده اید و بنا به هر دلایلی الان آن صفحات نیستند یا دچار مشکل شده اند. بهترین کار برای برطرف کردن خطای 404 این است که آنها را به صفحات مشابه ریدایرکت 301 بزنید و کاربران و ربات های گوگل را به صفحات مرتبط انتقال دهید.

رعایت نکات سئو فنی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که اگر شما تمام اقدامات سئو داخلی و خارجی سایت را به نحو احسن انجام دهید، ولی سئوی فنی سایت را در نظر نگیرید! بردکرامپ در واقع به عنوان یک راهنما به کاربران کمک میکند تا متوجه شوند که اکنون در کدام قسمت از وب سایت قرار دارند. بردکرامپ به لینک هایی گفته میشود که به صورت یک منو، اکثرا در بالا یا پایین سایت نمایش داده میشود. اگر سایت شما وردپرسی است با نصب کردن افزونه رنک مث یا یوست سئو میتوانید این منو را در صفحات سایت خود ایجاد کنید. ساختار سایت را به صورت اصولی و منظم برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید.

بدون نقشه سایت، گوگل ممکنه صفحات مهم رو نادیده بگیره یا کلاً فراموش کنه که بعضی از اون‌ها رو ایندکس کنه. چطور این خطاها رو برطرف کنیم؟برای حل این مشکل، باید با هاستینگ سایتت تماس بگیری و دلایل این ارورهای سروری رو بررسی کنی. ممکنه به خاطر ترافیک زیاد باشه یا اینکه یه مشکل فنی در سرور وجود داره که نیاز به رفع سریع داره. از ابزارهایی مثل Google Search Console برای شناسایی این خطاها استفاده کن و مطمئن شو که هیچ کدوم از صفحاتت با این ارورها روبه‌رو نیست. چطوری این لینک‌های شکسته رو پیدا کنیم؟خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود داره که این کار رو برات انجام میدن.

دلیل آن هم این است که امروزه تقریباً همه کاربران از موبایل استفاده می‌کنند و بخش زیادی از آن‌ها با استفاده از موبایل سایت شما را بازدید می‌کنند. اگر قصد افزایش سرعت سایت را دارید، راه‌کارهای مختلی وجود دارد اما مهم‌ترین آن بهینه‌سازی کدهای سایت است. همچنین افزونه‌ها و ابزارهای مختلفی هم برای بهینه‌سازی کدها سایت بدون نیاز به کدنویسی هستند که در کمترین زمان، کدهایتان را به بهترین شکل ممکن بهینه یا فشرده می‌کند. اگر کاربر وردپرس هستید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌های فشرده‌سازی کدنویسی سایت استفاده کنید تا در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. برای اینکه بتوانید فرایند سئو را به طور کامل انجام دهید و سایت خود را از نظر سئو تکنیکال نیز بررسی کنید حتما یک افزونه سئو نصب کنید. افزونه رنک مث یکی از کامل‌ترین افزونه‌های سئو سایت است که قابلیت‌هایی مانند نقشه سایت، سئو خودکار تصاویر، سئوی ووکامرس، سئو ویدئو و سئو محلی و 20 اسکیما دارد؛ این تنظیمات به بهبود رتبه شما کمک می‌کنند.

در این بخش، ما برخی از بهترین روش هایی را که می توانید برای سئو سایت Angular خود اتخاذ کنید، مورد بحث قرار خواهیم داد. این مهم است که به یاد داشته باشید که سئو فقط در مورد رضایت موتورهای جستجو نیست، بلکه در مورد بهبود تجربه کاربر نیز هست. با این مراحل، می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه Angular شما از هر دو جنبه می درخشد. سئو داخلی به تمام فرآیندهایی گفته می‌شود که داخل سایت انجام می‌شوند؛ مانند تولید محتوا. در فرآیند تولید محتوا همه چیز داخل سایت انجام می‌شود؛ مثل لینکسازی داخلی، بهینه‌سازی متاتگ‌ها، آدرس سایت، انکرتکست‌ها، توزیع کلمات کلیدی و…!

موبایل‌فرندلی بودن یعنی اینکه سایتت باید روی همه دستگاه‌های موبایل به خوبی نمایش داده بشه، محتوای اون به درستی مقیاس‌بندی بشه و دسترسی به همه بخش‌ها راحت باشه. چطور صفحات یتیم رو پیدا کنیم؟ ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا صفحات یتیم رو پیدا کنی. وقتی این صفحات رو پیدا کردی، باید مطمئن بشی که توی محتوای دیگه یا از طریق منوی سایت بهشون لینک داده شده. ابزارهای مختلفی مثل Yoast SEO برای وردپرس یا Google XML Sitemaps هستن که می‌تونن این فایل رو برات بسازن. وقتی نقشه سایت رو ساختی، حتماً اونو توی Google Search Console ثبت کن تا گوگل بدونه این نقشه رو از کجا پیدا کنه.

سئو فنی یا تکنیکال به فرآیند بهبود UI و Ux  وب سایت و عملکرد آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. انجام پروژه های سئو اغلب نیازمند همکاری بین متخصص فنی سئو و طراح سایت، به ویژه برای سایت های بزرگ است. تا حالا شده تو یه سایت بچرخی و روی یه لینکی کلیک کنی که به هیچ جا نرسه یا بهت ارور بده؟ این اتفاق معمولاً به خاطر لینک‌های شکسته یا همون Broken Links میوفته. این لینک‌ها مثل درهای بسته‌ای هستن که هیچ جایی نمی‌برنت و همین کلی تجربه کاربری رو خراب می‌کنه. علاوه بر این، گوگل هم از این موضوع خوشش نمیاد و می‌تونه به رتبه سایتت توی نتایج جستجو آسیب بزنه.

تا صفحه‌ای در موتورهای جستجو ایندکس نشود، رتبه نمی‌گیرد و درمیان نتایج جستجو به کاربران نمایش داده نمی‌شود. با افزایش روزافزون رقابت در دنیای دیجیتال، روش‌های سئو برای جذب ترافیک و افزایش رتبه در نتایج جستجو بیشتر از قبل اهمیت دارد. در این شرایط، سایت‌هایی موفق خواهند بود که زودتر و بهتر، مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌ها را برای بهینه سازی سایت خود در نظر بگیرند. یکی از بخش‌های مهم سئو که برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها، ممکن است پیچیده باشد، سئو تکنیکال یا سئو فنی است. با بررسی چک لیست کامل سئو تکنیکال و اجرای آن، می‌توانید مشکلات فنی وب‌سایت خود را شناسایی و رفع کنید.

سئو فنی علاوه‌بر ربات‌ها و خزش و ایندکس، به بهبود تجربه کاربر هم مربوط است. برای گوگل هیچ‌چیز مهم‌تر از رضایت کاربر نیست و اگر وبسایتی نتواند کاربر را راضی کند، رتبه خوبی در نتایج گوگل نخواهد داشت. سرعت وبسایت و طراحی واکنش‌گرا از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شوند که در تأمین رضایت کاربر از تعامل با وبسایت نقش دارند. در هر سایت ممکن است تعدادی لینک خراب، شکسته یا 404 وجود داشته باشد که از آن مطلع نباشید. وجود لینک‌های شکسته باعث می‌شود تا کاربر یا موتورهای جستجو هنگام ورود به صفحه مقصد با ارور 404 روبرو شوند و به این ترتیب رتبه سایت شما پایین بیاید. با افزونه رنک مث و ابزار اسکریمینگ فراگ نیز امکان مشاهده و بررسی لینک‌های 404 وجود دارد.

در این وبلاگ، به معرفی کامل سئو فنی و بررسی چک لیست کامل آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم صاحب یک وب‌سایت هستید که می‌خواهید بخش فنی آن را بهبود ببخشید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید. سرعت سایت یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند بر عملکرد یک وب‌سایت موثر باشد. سرعت سایت، به مدت زمانی اطلاق می‌شود که یک وب‌سایت برای بارگذاری محتوای خود از جمله متن، تصاویر و سایر رسانه‌ها نیاز دارد. وب‌سایتی که به سرعت بارگذاری می‌شود، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد و باعث می‌شود کاربران، بیشتر در سایت باقی بمانند و با محتوای آن تعامل داشته باشند.

اگرچه مسیر یادگیری و پیچیدگی های Angular نسبت به فریم ورک React زیادتر هست ، اما میتوان فریم ورک Angular را یکی از گزینه های مطلوب جهت پیاده سازی پروژه های متوسط و بزرگ دانست . فریم ورک Angular ، مسائل مرتبط با تست نویسی را از ابتدا در نظر گرفته است. برای مثال قابلیت تزریق وابستگی (Dependency Injection) که از بخش های اصلی Angular می باشد ، امکان تست کردن کامپوننت های مختلف و Mock کردن بخش های مورد نیاز یک کامپوننت را فراهم میکند . فریم ورک React، نه تنها جنبه های مختلفی جهت بهبود کیفیت کد نویسی وجود دارد ، بلکه با ارائه مشخصه های خاص ، این فریم ورک خود را از سایر فریم ورک های تحت وب مستثنی کرده است . برای مثال استفاده از displayName جهت دیباگ پیام های ثبت شده توسط فریم ورک ، امکان تفکیک کامپوننت ها را در بررسی سیستم فراهم میکند .

اگر همه این موارد اوکی بود و همچنان گوگل صفحت رو ایندکس نکرده، می‌تونی توی Google Search Console درخواست بدی که دوباره سایتت رو خزش کنه. این فایل مثل یه تابلو راهنما برای ربات‌های گوگل عمل می‌کنه که بهشون میگه کجاها می‌تونن برن و کجاها نباید سرک بکشن. مثلاً شاید بعضی صفحات مدیریت یا صفحاتی که مهم نیستن رو نخوای به گوگل نشون بدی. حالا چی کار کنیم؟باید سریعاً این لینک‌ها رو یا درست کنی یا جایگزینشون کنی. اگه صفحه‌ای که لینک بهش اشاره داره دیگه وجود نداره، می‌تونی از Redirect 301 استفاده کنی تا کاربر به یه صفحه مرتبط هدایت بشه. این کار هم تجربه کاربر رو بهتر می‌کنه و هم گوگل رو خوشحال نگه می‌داره.

به‌عبارت‌دیگر، فقط ظاهر وبسایت یا محتواهای آن نیست که باید ویژگی‌ها و استانداردهایی داشته باشد، کدهای وبسایت و قسمت‌هایی که ما نمی‌بینیم نیز باید ویژگی‌هایی داشته باشند. چون ربات‌ها یا خزندگان موتورهای جستجو در آن بخش‌هایی از وبسایت می‌خزند که نمی‌بینیم. تجزیه و تحلیل و تکراراز ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند گوگل آنالیتیکس برای ردیابی عملکرد سایت Angular خود از نظر ترافیک ارگانیک، تعامل کاربر، تبدیل ها و سایر معیارهای کلیدی استفاده کنید. از این داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه و بهبود مستمر استراتژی سئو خود استفاده کنید. از داده های ساختار یافته استفاده کنید نشانه گذاری داده های ساخت یافته را با استفاده از واژگان Schema.org اجرا کنید تا به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد محتوای سایت Angular خود ارائه دهید. این می تواند ظاهر سایت شما را در نتایج جستجو از طریق ریچ اسنیپت ها افزایش دهد.

تزریق وابستگی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، روند توسعه را نیز ساده‌تر می‌کند. اگر شما با جاوااسکریپت آشنا باشید، یادگیری انگولار جی‌اس (AngularJS) برایتان ساده‌تر خواهد بود. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. این راهنما شما را با دانش و استراتژی های مورد نیاز طراحی سایت فروشگاهی استثنایی مجهز می کند. برای کشف قدرت طراحی در فروش آنلاین و ایجاد یک برند دیجیتال موفق آماده شوید.

علاوه بر این، لینک‌سازی داخلی می‌تواند به توزیع ارزش لینک در سراسر یک وب‌سایت کمک کند و قدرت کلی و پتانسیل رتبه‌بندی سایت را بهبود بخشد. Code bloat به وجود کدهای غیرضروری یا اضافی در یک وب‌سایت اشاره دارد که می‌تواند زمان بارگذاری وب‌سایت را افزایش دهد و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. زمانی که یک وب‌سایت دارای کدهای زیادی باشد، دانلود و ارائه محتوا توسط مرورگر ممکن است بیشتر طول بکشد. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش زمان بارگذاری صفحه شود که بر تجربه کاربر و رتبه‌بندی، تأثیر منفی خواهد داشت. علاوه بر این، خزنده‌های موتورهای جستجو، ممکن است برای خزیدن یک وب‌سایت با کدهای زیاد، زمان بیشتری صرف کنند که باعث کاهش بودجه خزش برای وب‌سایت می‌شود.

روش کار با این سایت بدین صورت است که وقتی شما روی هر یک از فریم ورک ها کلیک کنید، در صورتیکه داخل مستطیل قرمز رنگ متنی ظاهر شد یعنی گوگل آن را خزش می کند. در غیر اینصورت این فریم ورک برای ربات های خزنده گوگل قابل دسترس نیست. خزنده های گوگل (Googlebot Crwals) تمامی کدهای جاوا اسکریپت موجود در پروژه شما را خزش می کنند. مگر اینکه شما دسترسی این ربات ها را به فایل های جاوا اسکریپت در فایل robot.txt از بین برده باشید. البته باز هم تکرار می‌کنیم که این موضوع به شرایط فعلی سایت نیز بستگی فراوانی دارد. برای دریافت مشاوره سئو تکنیکال سایتتان با شماره تلفن های مندرج در وب سایتِ متخصصین سرو نقره ای در ارتباط باشید.

البته همانطور که در مطلب سئو ایجکس بیان شد، گوگل اعلام کرده است قادر به پایش کدهای جاوا اسکریپت است و متخصصین سئو نیز این مسئله را تایید کرده اند. بسیاری از وبمسترهایی که سایتشان مبتنی بر اپلیکیشن های تک صفحه ایست، گزارش داده اند که گوگل تنها صفحه اصلی آن ها را ایندکس کرده است. در این آموزش تمام موارد و ابزارهایی که برای بهینه‌سازی فنی وبسایت لازم است کارشناسان سئو بدانند، پروژه‌محور و کاربردی آموزش داده می‌شود. آخرین موردی که به تنظیم ساختار کلی وبسایت مربوط می‌شود و به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا موضوعات و محتواهای (صفحات) را منطقی و سلسه‌مراتبی دسته‌بندی کنند، استفاده از تگ‌ یا برچسب‌گذاری برای هر دسته است. برای نمونه، اگر موضوعاتی که در یک وبسایت باید به آن‌ها پرداخته شود ۸تا است، کارشناس سئو می‌تواند برای هر موضوع (دسته) تگ تعریف کند و در پایان هر بلاگ پست که به آن دسته مربوط می‌شود،‌ آن برچسب را قرار دهد.

یکی از روش های رفع کنونیکال ، استفاده از تگ کنونیکال است که مانه از هدر رفتن بودجه خزش سایت می شود . محتوا با کیفیت درصورتی که از کانال‌های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی برای افزایش میزان بازدید کننده استفاده کند نتیجه سریع‌تری برای سایت به دست خواهد آورد. این مقاله، مملو از نکات و ترفندهای تخصصی سئو تکنیکال است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را به یک رقیب شکست‌ناپذیر در دنیای آنلاین تبدیل کنید. وقتی می‌خواهید دامنه جدیدی برای وب‌سایت خود انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که این دامنه به بهبود سئو کمک کند. این یعنی انتخاب دامنه‌ای که از نظر جستجو در اینترنت موثر و مفید باشد. در صورت دریافت خدمات سئو می توانید با متخصصین سازمانی سرو نقره ای در ارتباط باشید.

کارشناسان فنی سئو باید بدانند که چگونه با استفاده از ابزارهایی مانند برگه عملکرد ابزار توسعه کروم، داخل مرورگر را بررسی کنند. در گذشته، بررسی‌های فنی شامل ارزیابی بک‌لینک‌ها برای پیدا کردن لینک‌های مضر و رد کردن آنها برای جلوگیری از جریمه شدن سایت بود. اما اخیراً جان مولر از گوگل گفته که رد كردن لینک‌های مخرب همیشه موثر نیست. برای این کار از ابزاری مثل Google Disavow Tool استفاده می‌شود تا به گوگل بگویید این لینک‌ها را نادیده بگیرد. HTTPS باعث افزایش امنیت سایت می‌شه و اطلاعاتی که بین سرور و کاربر رد و بدل می‌شه رو رمزگذاری می‌کنه. گوگل از سال 2014 به سایت‌های دارای HTTPS امتیاز مثبت می‌ده و کاربرها هم اعتماد بیشتری به سایت‌هایی با این پروتکل دارن.

زمانی که شما وبسایت خود را از نظر فنی بهینه‌سازی می‌کنید و در حال ارتقای آن هستید، درواقع به سئو تکنیکال توجه کرده‌اید.به‌دست آوردن مهارت در سئو تکنیکال نیز ممکن، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است. اما این را باید بدانید که علاوه بر بهتر کردن رابطه وب‌سایت و موتور جستجو، یکی دیگر از هدف‌های سئو تکنیکال لذت بردن مخاطب از وب‌سایت شما است. اگر وبسایتی را که طراحی و بهینه سازی کرده‌اید و میخواهید مخاطبان خارجی داشته باشد، بهتر است از تگ hreflang استفاده و زبان مورد نظر را برای موتورهای جستجو مشخص کنید. نوشتن تگ hreflang به موتورهای جستجو کمک میکند تا راحت تر بفهمند، هدف سایت چه زبان و چه کشوری است تا به مخاطبان هدف شما نمایش دهند. کدهای HTML یک زبان نشانه گذاری برای موتورهای جستجوگر است و به ربات های گوگل کمک میکند تا صفحات سایت را راحت تر درک کنند و بفهمند که در هر کدام از صفحات سایت چه چیزی قرار دارد. در واقع با بهینه سازی کدهای HTML، ربات ها راحت تر و بهتر مفهوم صفحات سایت را درک و سریعتر آنها را ایندکس میکنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری