بهبود رتبه سایت کاربردی

دانستنی‌های جالب بهبود رتبه سایت بررسی 10 روش تکنیک‌های جدید لینک‌سازی

پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. در مقاله “بروزرسانی پست‌های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل” به اهمیت ویژه بروز رسانی محتوا پرداخته‌ایم. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای جذب ترافیک ارگانیک را برای شما فراهم کنیم تا در زمان شما برای یادگیری ترفندهای سئو صرفه جویی کنیم. مقایسه قبل و بعد در صفحه نمایش دستگاه Galaxy جلوه‌های ProScaler را به تصویر می‌کشد. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم.

بهینه‌سازی محتوای سایت گامی اساسی برای ارتقای رتبه سایت در گوگل است. وجود محتوای تکراری می‌تواند مانعی جدی برای دستیابی به این هدف باشد. تولید محتوای باکیفیت از ترفند های مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شمار می‌رود. به طور معمول اگر محتوای وب‌سایت خود را به‌روزرسانی نکنید و به شکل مداوم در آن محتوای جدید و باکیفیت منتشر نکنید، رتبه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوها در گوگل نخواهید داشت. برای جذب ترافیک به وب‌سایت و افزایش محبوبیت آن، باید همواره کاربران را به بازگشت به وب‌سایت و بازدید از آن ترغیب کنید. یکی دیگر از عوامل مهم، در اینکه چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهبود تجربه کاربری است.

این داده‌ها، همچون زینتی برای ویترین دیجیتال کسب‌وکار شما عمل می‌کنند و اطلاعاتی شفاف و دقیق درباره محتوا، محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند. استفاده از اسکیما باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج جستجو جذاب‌تر به نظر برسد، کاربران بیشتری را جذب کند و نرخ بازگشت را کاهش دهد. وجود پیوندهای شکسته در وب‌سایت، نشانه‌ای از ضعف در مدیریت محتوا و کم‌توجهی به تجربه کاربری است. این پیوندها کاربران را به صفحات ناموجود هدایت می‌کنند و موجب نارضایتی و سردرگمی آن‌ها می‌شوند. از طرفی، موتورهای جستجو همچون گوگل، این مسئله را عاملی منفی در رتبه‌بندی سایت تلقی کرده و اعتبار وب‌سایت‌هایی با لینک‌های شکسته را کاهش می‌دهند. در نتیجه، چنین وب‌سایت‌هایی در نتایج جستجو به جایگاه‌های پایین‌تری سقوط کرده و ترافیک کمتری دریافت می‌کنند.

از مشتریان خود بخواهید بررسی‌های مثبتی در سایت‌هایی مانند گوگل Maps و Yelp بنویسند. کسب‌وکار خود را در دایرکتوری‌های محلی مانند گوگل My Business و Bing Places for Business ثبت کنید. همانطور که مطمئن هستم می دانید، استفاده از تلفن همراه روزانه در حال افزایش است. آنقدر سریع در حال افزایش است که از رایانه ها و دستگاه های لپتاپ پیشی گرفته است. بیش از 60 درصد از جستجوهای گوگل از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با استفاده از «+» می‌توانید فیلتر دیگری روی داده‌های اعمال کنید و چندین فیلتر را همزمان به کار بگیرید.

قبل از شروع تولید محتوا، لازم است عباراتی را شناسایی کنید که کاربران برای جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند. این انتخاب هوشمندانه می‌تواند نه‌تنها ترافیک سایت شما را افزایش دهد بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود بخشد؛ زیرا کاربران به راحتی محتوایی را که به دنبال آن هستند، پیدا می‌کنند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، مؤثر است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند.

این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. کاربران زمانی  کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو می‌کنند که به‌دنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونه‌هایی از این نوع کلمات‌اند. برای مثال همین مقاله که می‌خوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل می‌شوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند.

Disavow کردن بک لینک‌های ارزشمند باعث کاهش رتبه می‌شود زیرا این کار سیگنال‌های مثبت و اعتبار سایت را از بین می‌برد و به گوگل نشان می‌دهد که این لینک‌ها را نامعتبر می‌دانید. مشکلات فنی مانند کاهش سرعت لودینگ و صفحات تکراری می‌توانند رتبه سایت شما را کاهش دهند. Answer The Public به ویژه برای تحقیق محتوایی و درک نیازهای کاربران مفید است و به شما کمک می‌کند تا محتوایی تولید کنید که مستقیماً به سوالات و مشکلات مخاطبان هدف پاسخ دهد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید استراتژی‌های محتوایی و سئو خود را بهبود دهید و بخش‌های ضعیف سایت را شناسایی کنید. برای تقویت کیفیت و اعتبار سایت و بهبود سئو آن، ابزارهای رایگان متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در این فرآیند کمک کنند. برای استفاده از Google Search Console، کافی است سایت خود را در این ابزار ثبت کرده و فایل HTML تایید مالکیت را در سایت خود قرار دهید.

کاربرد GTMetrix در سئو سایت شرکتی شامل تسریع سرعت بارگذاری صفحات، ارزیابی عملکرد سایت و تجزیه و تحلیل نسبت به رقبا است. از دیگر کاربرد این ابزار تجزیه و تحلیل تجربه کاربری (UX) است زیرا سرعت بارگذاری صفحات تاثیر زیادی بر تجربه کاربری (UX) دارد. اگر صفحات سایت شما کند بارگذاری شوند، کاربران ممکن است از سایت شما خارج شده در نتیجه رتبه شما را در گوگل کاهش می‌دهد. به‌روزرسانی مداوم محتوای وب‌سایت یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console، می‌توانید کلمات کلیدی پرطرفدار را شناسایی کرده و محتوای خود را براساس آن‌ها بهینه کنید. این فرآیند به معنای به‌روزرسانی مطالب قدیمی یا تولید محتوای جدیدی است که به طور دقیق نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می‌کند.

همچنین، نرخ کلیک کلمات کلیدی غیر رقابتی بیشتر از کلمات کلیدی رقابتی است. بنابراین می‌توان گفت هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، جایگاه بهتری در گوگل خواهید داشت. دلیل این است که نرخ کلیک بالا به گوکل می‌گوید که صفحه شما همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. «کلمات کلیدی مرتبط» (Latent Semantic Indexing | LSI) کلمات و عبارت‌های مرتبط با موضوع صفحه هستند. برای پیدا و استفاده کردن از کلمات کلیدی مرتبط در وب‌سایت از ابزار «LSIGraph» استفاده کنید. تنها کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را در این ابزار رایگان وارد کنید.

ممکن است تبدیل شدن به متخصص و کارشناس واقعی برای کسب و کارهای تازه‌کار دشوار به نظر برسد، اما این موضوع به مشهور شدن کسب و کار و بهبود رتبه وب‌سایت آن در گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند. اگر بتوانید گروه بزرگی از مخاطبان را به بازدیدکنندگان وفادار خود تبدیل کنید، ترافیک زیادی را برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید. همچنین می‌توانید در مطالب وبلاگ خود از کلمات کلیدی، تصاویر، تگ‌های هدینگ، لینک‌های داخلی و خارجی و عناصر تأثیرگذار دیگر در سئو استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توان از کلمات کلیدی در عنوان و «متن جایگزین» (Alt) تصاویر نیز بهره برد. در نهایت، اگه می‌خوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری.

با کمک GA4 می‌تونی ببینی چند نفر به سایتت سر می‌زنن، از کجا میان و چه کارایی تو سایتت انجام می‌دن. هر دوی این ابزارها بهت اجازه می‌دن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی می‌گردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. این چک‌لیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، می‌تونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. البته توجه داشته باشید محتوای طولانی که برای کاربر آماده می‌کنید محتوای جذاب و مرتبطی باشد. در غیر این صورت از پر کردن مقاله از محتوای نامربوط به شدت دوری کنید، چرا که کاربر زمانی که به محتوای نامربوط برسد سریع از سایتتان خارج شده و این امر می‌تواند آسیب جدی به سایتتان بزند. تحقیقات نشان داده است که صفحات با محتوای طولانی‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند.

برای استفاده از لینک‌های خراب، ابتدا لینک‌های خراب وب‌سایتی را در موضوعات مختلف پیدا می‌کنید. سپس مطلبی با موضوع مرتبط به لینک خراب را به صاحب وب‌سایت در ایمیل اطلاع می‌دهید و به او پیشنهاد می‌دهید تا لینک خراب با لینک شما جایگزین کند. برای این کار کافی است افزونه گوگل کروم «CheckMyLinks» را نصب کنید، سپس به اسکن صفحات وب‌سایت‌ها را با استفاده از این افزونه بپردازید. پس از یافتن لینک خراب، به صاحب وب‌سایت یا نویسنده مطلب ایمیل بزنید و درخواست خود را مطرح کنید. منظور از محتوای باکیفیت، محتوایی است که افراد آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا به آن لینک بدهند. مطابق نمودار زیر، براساس مطالعات هرچه تعداد بک‌لینک‌ها بیشتر باشد، رتبه صفحه بهتر خواهد بود.

تگ Alt باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را بهتر شناسایی کنند. همچنین، تصاویر با کیفیت و بهینه‌سازی شده نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند، بلکه در دستیابی به اهداف سئویی شما نیز مؤثر خواهند بود. افزایش زمان حضور کاربران در سایت یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو است که می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی شما کمک کند. علاوه بر این، محتوای ارزشمند کاربران را ترغیب می‌کند تا دوباره به وب‌سایت شما بازگردند و در بلندمدت، این وفاداری باعث افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما می‌شود. محتوایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید باید باکیفیت، جدید و مرتبط با موضوع فعالیت وب‌سایت باشد. این نوع از محتوا باعث می‌شود که کاربران مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت شما بمانند.

ابزارهای مختلفی برای تحلیل نتایج تبلیغات آنلاین وجود دارد، مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل Search Console و سیستم های ردیابی تبدیل اختصاصی. این ابزارها میتوانند داده های ارزشمندی در مورد ترافیک وب سایت، تعامل و تبدیل ها ارائه دهند. لینک‌سازی محلی شامل دریافت لینک از سایر وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای محلی است. این لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که کسب‌وکار شما در جامعه محلی به‌خوبی تثبیت‌شده است. قدرت بهینه‌سازی محتوا برای دیده‌شدن محلی در جستجوی وب را نباید نادیده گرفت. در این مقاله، نکات مفیدی ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم محتوا را برای جستجوی محلی بهینه‌سازی کرده و ترافیک بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود سوق دهید.

مطمئن باشید اگر قرار است کاربری را در وب سایت خود نگه دارید، فقط با محتوا می توانید این کار را انجام دهید. مسلماً از دست دادن همچنین فرصتی برای هر وب سایتی یک افسوس بزرگ به حساب می آید. چرا که طبق نتایج تحقیقات، بیشتر از 75% مردم حتی به صفحات دوم و بعدی موتورهای جستجو نیز مراجعه نمی کنند. در تحقیق دیگری که صورت گرفت، نشان داده شده است که 95% از سهم ترافیک های اینترنتی متعلق به وب سایت های موجود در صفحه اول گوگل می باشد. در ادامه نحوه ارتقای رتبه سایت در گوگل و ابزارهای لینک‌سازی را معرفی می‌کنیم.

ممکنه محتواهای قدیمیت نیاز به به‌روزرسانی داشته باشن یا حتی بعضی از صفحات دیگه نیازی به وجودشون نباشه. با بازبینی محتوا می‌تونی کارایی سایتت رو بهبود بدی و محتوای جدیدتری که به نیاز کاربران می‌خوره رو جایگزین کنی. ریدایرکت‌های 302 به موتورهای جستجو می‌گن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده. مشکل اینجاست که اگه به‌اشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبه‌بندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه. برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. این یعنی اگه سایتت هنوز روی HTTP باشه، نه تنها روی امنیت کاربران تأثیر منفی می‌ذاره، بلکه احتمالاً توی نتایج جستجو هم نمره‌ی پایین‌تری می‌گیری.

سایتی که طراحی کاربرپسندی دارد و به راحتی قابل استفاده است، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند و این باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. گوگل در بیشتر موارد تنها رتبه برخی صفحات را برای کلمات کلیدی مشخص کاهش می‌دهد و به ندرت کل دامنه سایت را پنالتی می‌کند. برای اطلاع از جریمه یا هشدارهای بلاک، می‌توانید از ابزار سرچ کنسول استفاده کنید. به طور خلاصه، اتوماسیون تولید محتوا می‌تواند یک ابزار مفید برای افزایش سرعت و بهره‌وری در تولید محتوا باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای بهبود رتبه اتوماسیون سایت باشد. استفاده هوشمندانه از ابزارهای اتوماسیون، در کنار تلاش برای تولید محتوای خلاقانه و منحصر به فرد، می‌تواند به شما در دستیابی به رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند.

اگر خطا 404 مربوط به صفحات مهم و پربازدید سایت باشد که ترافیک بالایی دارند باید به آن توجه ویژه داشته باشید. این خطا زمانی رخ می‌دهد که صفحه‌ای بدون اینکه ریدایرکتی برای آن در نظر گرفته شود حذف شود، در حالی که این صفحه دارای بک لینک‌های مرتبط است. بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی به عواملی مانند زبان، هدف کسب‌وکار و بازار هدف بستگی دارد. بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی زبان فارسی شامل Ahrefs و SEMrush می‌شود که به دلیل دقت بالا و پشتیبانی از زبان‌های مختلف، گزینه‌های خوبی هستند. همچنین، ابزارهای مخصوص فارسی مانند Keyword Tool نسخه فارسی و Google Keyword Planner هم برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با بازار ایران مناسب  و کاربردی می‌باشند. با بهینه سازی رابط کاربری خود برای ترافیک ارگانیک، می‌توانید دید خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، نرخ پرش خود را کاهش دهید و در نتیجه درآمد وب سایت خود را افزایش دهید.

هرچه افراد مدت زمان بیشتری در وب‌سایت شما بمانند و صفحات بیشتری را ببینند، رنکینگ سایت در گوگل نیز بهتر می شود. تیم حرفه‌ای مای کاستومر با دارا بودن تعداد بالای نیروهای متخصص می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید این به صورت کاملاً رایگان به افزایش رتبه سایت کمک کنید و بررسی آنها را به صورت گروهی نمایش دهید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌هایی نظیر Yoast SEO به شما این امکان را می‌دهند که به‌سادگی یک نقشه سایت XML بسازید. با فعال‌سازی گزینه نقشه سایت در این افزونه، تمام صفحات سایت شما در یک فایل XML فهرست می‌شود که می‌توانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. این اقدام به بهبود ایندکس صفحات و افزایش شانس دیده شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

با ارائه پاسخ‌های کامل و مطلوب همراه با لینک وب‌سایت خود در این نوع از وب‌سایت‌ها می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. با این کار، به کاربری کمک می‌کنید که پاسخ پرسش خود را بیابد، توجه کاربران زیادی را به لینک وب‌سایت خود جلب می‌کنید و اعتبار بیشتری میان کاربران پیدا می‌کنید. عنوان مطالب باید احساسات کاربران را درگیر و نظر آن‌ها را جلب کند، اما URL آن‌ها نیازی به توجه به جنبه احساسی ندارد. URL مطالب وب‌سایت‌ها باید کوتاه باشد و شامل کلمات کلیدی مدنظر بشود. برای بهبود تجربه کاربران موبایل در وب‌سایت خود باید آن را «واکنش‌گرا یا ریسپانسیو» (Responsive) کنید.

توجه داشته باشید که تنها تغییر تاریخ انتشار، تأثیر چندانی بر رتبه‌بندی سایت نخواهد داشت. برای نتایج بهتر، باید تغییرات اساسی در ساختار، محتوای متنی و حتی طراحی صفحات ایجاد کنید تا محتوای شما همواره تازه، مرتبط و جذاب بماند. با تحلیل دقیق رقبا، می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید و با ارائه محتوای باکیفیت‌تر، تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. به این ترتیب، با ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند، می‌توانید جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل تقویت کرده و ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید. یکی از موارد قابل توجه و حائز اهمیت در افزایش رتبه سایت در گوگل ، لینک سازی است که به افزایش ترافیک وبسایت کمک شایانی می¬‌کند. کارشناسان مای کاستومر، لینک های داخلی و خارجی سایت را ساخته و به بررسی آن‌ها می‌پردازند.

هر صفحه بر اساس نظر گوگل بر اساس اعتبار و مفید بودن آن برای کاربر رتبه بندی می‌شود. سپس با استفاده از الگوریتمی با بیش از ۲۱۰ عامل شناخته شده، گوگل آنها را در صفحه نتایج جستجو رتبه بندی می‌کند. ترمیم این لینک های شکسته باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود و لینک های خروجی از وب سایت های دیگر به وب سایت شما باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود. با کمک برخی از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی ترند را شناسایی کرده و با پیشنهادات به روز انتخاب های بهتری داشته باشید. معمولاً روش درست بدین صورت است که ابتدا یک کلمه کلیدی مرکزی انتخاب می شود و سپس کلمات فرعی و مرتبط با آن گزینش می شوند. اغلب این ابزارها و سرویس ها پیشنهاد می کنند تا به صورت دوره ای مطالب بلند و طولانی منتشر کنید.

SEO (بهینه سازی ارگانیک گوگل) را با PPC (تبلیغات کلیکی گوگل از طریق Google Ads) اشتباه نگیرید. تنها راه کمک برای افزایش رتبه بندی ارگانیک وب سایت در گوگل این است که روی سئو سایت خود کار کنید. بدیهی است که گوگل هم این موضوع را تشخیص داده و سایت ها را بر اساس آن رتبه بندی می کند. اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، مانع از تجربه کاربری مناسب است و در نتیجه باعث عدم ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود. بعضی اوقات انتخاب کلمات کلیدی صحیح می توانند رتبه بندی یک وب سایت را دگرگون کنند و باعث بهبود رتبه سایت شوند. لینک‌های داخلی باعث ایجاد یک ساختار به‌هم‌پیوسته درون سایت شما می‌شوند.

یک طراحی زیبا و کاربرپسند نه تنها توجه کاربران را به خود جلب می کند ، بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز نشان‌ دهنده اهمیت و کیفیت محتوا است. همچنین برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، نیازمند یک استراتژی دقیق و منظم هستید. برای اینکه بتوانید این مراحل را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنید، ما یک چک‌لیست جامع و کاربردی برای تدوین استراتژی سئو طراحی کرده‌ایم. تصور کنید فروشگاه آنلاین جذابی دارید، اما صفحات آن به‌طور کندی بارگذاری می‌شوند. در دنیای رقابتی امروز، کاربران به دنبال تجربه‌ای سریع و روان هستند. ابزارهایی نظیر GTmetrix، WebPageTest و Pingdom نیز به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بررسی و مشکلات موجود را برطرف کنید.

خوشبختانه ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است و کارهای خاصی وجود دارد که با انجام آن افزایش و بهبود رتبه سایت در گوگل را هدیه می‌گیرید. کسب و کارهایی که از وبلاگ استفاده می کنند نزدیک به 13 برابر شانس بیشتری برای بازگردانی سرمایه خود دارند. وبلاگ نویسی همچنین به کسب و کارهایی که روی تجارت B2B و B2C فعالیت دارند کمک می کند تا چالش های بزرگی که در این زمینه وجود دارد برای آن ها به مراتب کمتر شود. از دیگر نکات بسیار مهم و قابل توجه در این مورد این است که تجارت های دارای وبلاگ از صفحات ایندکس شده بسیار بیشتری برخوردار هستند. طبق یک تحقیق، این نوع تجارت ها به طور میانگین 434% صفحات ایندکس شده بیشتری دارند. هر چه صفحات ایندکس شده شما بیشتر باشد، به همان مقدار شانس حضور شما در موتورهای جستجو نیز بیشتر می شود.

به طور کلی، فیچر اسنیپت‌ها به‌ دلیل جایگاه بسیار خوب و ظاهر متفاتی که دارند، بسیار بیشتر از سایت‌های دیگر دیده می‌شود و توجه مخاطبان را جلب می‌کند. فیچر اسنیپت انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع سؤال، اطلاعاتی را به ما نشان می‌دهد. صفحات محلی باید بهینه‌سازی شوند تا در جستجوی محلی برای کاربران قابل دسترس باشند. در هنگام طراحی وب سایت، وقت خود به ایجاد چیدمانی مرتب، شفاف، منظم و بدون درهم ریختگی اختصاص دهید. با استفاده از سرچ کنسول گوگل می‌توانید میانگین موقعیت وب‌سایت را برای کوئری‌های مختلف مشاهده کنید.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، میزان استفاده کاربران از موبایل افزایش پیدا کرده است. در واقع گفته می‌شود که بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل از طریق موبایل انجام می‌شود و به همین دلیل، گوگل رتبه وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای استفاده کاربران موبایل را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، تگ‌های هدینگ باعث می‌شوند که مطالب شما ظاهر بهتری پیدا کنند و این موضوع در بهبود رتبه و تجربه کاربری وب‌سایت شما تأثیر مثبتی خواهد داشت.

برای بررسی نتایج کار و فعالیت‌های سئو، گزارش ترافیک طبیعی از گوگل آنالیتیکس کاربرد بیشتری نسبت به رتبه وب‌سایت دارد. به عبارت دیگر، توجه به ترافیکی که از موتورهای جستجو می‌آید، مهم‌تر است. بنابراین برای بهبود رتبه وب‌سایت و ایجاد تجربه کاربری بهتر، مطمئن شوید که سرعت وب‌سایت در بیشترین حد ممکن است. چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچک‌ترین اشتباه یا باگی می‌تواند باعث تنزیل رتبه سایت شود. متخصص فنی سایت وظیفه بررسی لینک سازی، پراکندگی کلمات کلیدی، بهینه سازی لینک های داخلی، ارورهای صفحات و… دارد. علاوه بر این به صورت پیوسته وب مستر را بررسی می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را برطرف کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. برای شناسایی این مشکل، کافی است از ابزارهای تحلیل لینک استفاده کنید تا جریان ترافیک بازدیدکنندگان از طریق لینک‌های خارجی را بررسی کنید. برای رفع آن نیز کافی است تعداد لینک‌های خروجی را کاهش داده و در محتوای جدید صفحات، بیشتر به لینک‌های داخلی توجه کنید. افت رتبه سایت می‌تواند ناشی از مشکلات فنی، مسائل امنیتی، نقص در استراتژی لینک سازی، محتوای بی‌کیفیت یا تکراری و عدم تطابق با الگوریتم‌های جستجوی گوگل باشد. در حالیکه اتوماسیون به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای بهبود رتبه اتوماسیون سایت باشد، اما اگر به درستی و با استراتژی مناسب از آن استفاده شود، می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

بلکه، محتوایی است که به طور کامل به نیازها و سوالات کاربران پاسخ دهد، اطلاعات دقیق و معتبری ارائه کند و نگارش آن جذاب و خوانا باشد. این محتوا باید به گونه‌ای باشد که کاربر را ترغیب به ماندن در سایت و تعامل با آن کند. Yoast SEO ابزاری بسیار کاربرپسند است و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن محتوای سایت خود را بهینه‌سازی کنید. بخشی از موفقیت اصول سئو و کسب جایگاه بالاتر در رنکینگ گوگل، درک و داشتن چشم‌انداز رقابتی است. به ­عنوان یک کسب­ و­ کار کوچک، لازم نیست که با مشاغل بزرگ با بودجه­‌های بازاریابی هنگفت رقابت کنید. اگرچه همیشه می­‌توانید از آن­ها الگوبرداری کنید اما به احتمال زیاد، این کار باعث از بین رفتن زمان و هزینه می‌­شود.

این کار همچنین از ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شمار می‌رود. استفاده از «تگ‌های هدینگ یا تیتر» (Heading Tags) نیز از ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل و بهبود تجربه کاربری وب‌سایت به شمار می‌رود. با استفاده از این تگ‌ها می‌توان مطالب را به بخش‌های کوتاه‌تر تقسیم کرد تا خواندن آن‌ها برای کاربران ساده‌تر شود. تولید محتوای باکیفیت از مهم‌ترین معیارها برای گرفتن رتبه‌های بالاتر در صفحه نتایج جستجوهای گوگل است. محتوایی که تولید می‌کنید باید منحصربه‌فرد، جدید و نسبتاً طولانی و برای کاربران ارزشمند و مفید باشد. همچنین محتوای صفحات وب باید ساختاری مناسب داشته باشد و با استفاده از تیترها، بولت پوینت‌ها و جدول‌های مختلف سازمان‌دهی و مرتب شود تا خواندن سریع آن‌ها برای کاربران ساده‌تر باشد.

در زیر بخش “Queries”، تمام کلمات کلیدی را که وب­سایت شما برای آن نمایش داده می‌­شود، خواهید یافت. کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید تا گوگل وب سایت شما را برای آن کوئری ها رتبه بندی کند. از جمله راهکارهای رایجی که وبمستران برای بهبود سرعت سایت به سراغ آن‌ها می روند، شامل تکنیک بارگذاری تنبل Lazy load، کش‌کردن صفحات و فشرده‌سازی کدها (minify) می‌شود. علاوه بر این روش‌های متداول، افزونه‌های وردپرسی مختلفی هستند که برای افزایش سرعت سایت می‌توان آن‌ها را روی وردپرس سایت نصب کرد. طبق آخرین اطلاعیه‌های گوگل، جایگاه سایت‌های پرسرعت در نتایج گوگل بهتر خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما مناسب و بالا باشد، بازدیدکنندگان به بازدید از وب سایت شما ادامه می دهند. با انجام مراحل بالا، در بخش کوئری، کوئری‌هایی را مشاهده می‌کنید که صفحه اصلی شما را در آن‌ها نشان داده شده است. همچنین اطلاعاتی مانند تعداد و نرخ کلیک، تعداد نمایش و موقعیت میانگین در بازه زمانی انتخابی نیز ارائه می‌شود. به طور خلاصه، ردیابی رنکینگ سایت در گوگل جایگاه خود را دارد، اما برای ردیابی سئو باید به ترافیک طبیعی وب‌سایت خود دقت کنید. البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. برای انتخاب نام دامنه باید به این موضوع دقت داشته باشید که اسم سایت شما بیانگر هویتی است که در آینده برندتان را نشان خواهد داد.

البته انجام این کار را توصیه نمی‌کنیم چراکه نتایج در گوگل ثابت نیستند. ابزارهای دقیقی برای این کار وجود دارند که برخی از آن‌ها پولی هستند. اگر بتوانید نرخ کلیک طبیعی خود را در آن کلمه کلیدی دو برابر کنید، در واقع ترافیک ورودی از آن کلمه را دو برابر کرده‌اید. برای مثال اگر نرخ کلیک ۱۰ درصد باشد، اگر آن را به ۲۰ درصد برسانید، ترافیک خود را دوبرابر کرده‌اید، هرچند در جایگاه اول نباشید. «ریچ اسنیپت‌ها» (Rich Snippet) مانند رای افراد به مطلب، به برجسته شدن وب‌سایت شما در صفحه نتایج گوگل کمک می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/